Wednesday 2 November 2016

Perlindungan Seorang Lelaki / Suami

INCOME PROTECTION + HIBAH + BADAL HAJI

Seorang Lelaki berusia 28tahun dengan berpendapatan RM3000 sebulan.

Dengan hanya ingin memperuntukkan 10%  dari nilai gaji, beliau ingin menyediakan INCOME PROTECTION buat dirinya waima MENCIPTA HIBAH buat warisnya. Diantara manfaat yg beliau akan terima adalah :

Pampasan Kematian RM500,000

- Ianya bersamaan dengan 166 bulan pendapatannya yakni bersamaan hampir 14 tahun jika berlaku kematian. Fungsi income protection adalah sebagai perlindungan pendapatan untuk perbelanjaan waris saat beliau tiada di dunia lagi. Ianya juga boleh dijadikan HIBAH buat waris.

Pampasan Hilang Upaya Kekal RM500,000

- Ianya bersamaan dengan 166 Bulan pendapatannya yakni bersamaan hampir 14tahun jika berlaku hilang upaya kekal. Fungsi income protection adalah sebagai perlindungan pendapatan untuk perbelanjaan dirinya serta waris saat dirinya tidak mampu berkerja dan hilang punca pendapatan.

Pampasan Penyakit Kritikal RM500,000

- Almost 80% kematian di Malaysia adalah berpunca dari 4 penyakit kritikal seperti Diabetis, Coronary hearts disease, Stroke, Cancer. Jadi manfaat pampasan ini perlu sebagai INCOME PROTECTION sekiranya kita tidak mampu lagi melakukan pekerjaan. Ianya bersamaan dengan 166 bulan gaji atau hampir 14 tahun pendapatan.

Waiver

- Fungsi waiver adalah sebagai pelepasan kepada polisi sekiranya berlaku penyakit kritikal pada dirinya. Sudah pasti saat dirinya tidak mampu lagi bekerja, beliau juga akan kehilangan punca pendapatan, dan tidak mampu lagi untuk meneruskan caruman, so that manfaat waiver adalah utk meringankan bebanan diri peserta.

MANFAAT ini akan berterusan sehingga 100 tahun, Kenapa 100tahun? mengikut kajian pakar teknologi kesihatan dan perubatan dunia, jangka hayat manusia pada hari ini semakin panjang. 

Hari ini dengan nilai 10% dari pendapatan anda sebulan anda sudah berkemampuan untuk mencipta pelan INCOME PROTECTION anda, secara tidak langsung HIBAH turut ujud dalam pelan INCOME PROTECTION anda. 

Berminat? Hubungi UMAIRAH Sekarang!!!!
PM/WHATS APP: 019-4579519

                                                   Example Quotation bagus ke bagus???

2 comments: